ylliX - Online Advertising Network
قصص و روايات

القصه دي حقيقيه حصلت بالفعل الشاب احمد من المنيا

انا احمد من المنيا 27سنة مدرس رياض

بعد اسبوع من زواجي

جالنا اصحاب مراتي علشان يسلمو ويطمنو عليها كلهم من نفس سنها كانو اصحاب من الجامعه وانا اعرفهم من ايام الخطوبه وكانو دايما مع بعض في الجامعه هي أول واحده في أصحابها تتجوز

كانت سهره حلوه جدا هزار وضحك وطبعا اتفرجو علي كل الشقه والحاجات بتاعتها ولبسها كله وكانو معجبين جدا بديكور الشقه والعفش والاجهزه ماسبوش حاجه الا لما شافوها

واكلنا سهرانا وكانت اجمل الزيارات اللي جتلنا بعد فرحنا مشيو حوالي الساعه عشره بالليل قامت مراتي تظبط الصاله وتشيل الكوبيات والحاجات اللي استعملناها وراحت تغسلهم في المطبخ وانا اساعدها وانضف السجاده والترابيزه ومكان ما كنا قاعدينخلصنا وقعدنا نهزر ونتفرج علي التليفزيون وكان فيلم رومانسي خلصنا الفيلم وقمنا عشان ننام دخلت اخدت دش وهي كمان اخدت الدش بتاعها ودخلنا اوضيتنا

ودخلنا السرير وبنتكلم عن أصحابها اللي كانو لسه ماشيين لقيت حد بيخبط علي باب الاو..ضه

انا قولت اكيد تهيؤات

وتقريبا هي كمان مركزتش مع الصوت وكوتقريبا هي كمان مركزتش مع الصوت وكلملنا كلام عادي مفيش ربع ساعه لقيت خبط علي الباب تاني بصينا لبعضنا وقولتلها في دي تاني مره اسمع الصوت ده

قالتلي وانا كمان واحنا متأكدين ان مفيش حد غيرنا في الشـــ..ــقه وانا متأكد اني قفلت الباب كويسسكتنا وهي خافت وانا قولتلها ثواني قمت نورت النور الكبير وخرجت اشوف في ايه ملقتيش

حاجه نورت كل نور الشـ..ـقه وشوفت كل الاوض ملقيتش حاجه رجعت لقيتها مــ..ــرعوبه قولتلها متخافيش مفيش حاجه ممكن يكون حد من جيرانا في اـ..ـلدور خبط بصوت عالي شويه واخدتها في حضني عشان تتطمن

وفضلت اهديها لما نامت وانا متأكد ان الخبط كان علي باب الاو,,ضة نامت ونمت انا كمان وصحيت الصبح لقيتها صاحيه ومجهزه الفطار فطرنا عدي اليوم تمام واول ما دخلنا الاو..ضه ونمنا علي السرير لقينا الصوت تاني

لقيتها اتنفضت من الخوف جانبي طمنتها وقمت من جانبها اخدت بخاخه فاضيه وعبيتها مياه­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­.

وقريت عليها الرقيه الشرعيه وآيات معينه سورة البقرة وآل عمران والصافات آية الكرسي والمـــــعوذتين والأخلاص

بعد ما رشيت الشـ..ـقه بالميه اللي قريت عليها قرءان الا الحمام

وشغلت التليفزيون علي قناه القرءان الكريم

ودخلت الاوضه وبقرب من مراتي لقيت باب الشـ..ـقه الخارجي بيخبط تاني

وفضلت اهديها لما نامت وانا متأكد ان الخبط كان علي باب الاوضة نامت ونمت انا كمان وصحيت الصبح لقيتها صاحيه ومجهزه الفطار فطرنا عدي اليوم تمام واول ما دخلنا الاو..ضه ونمنا علي السرير لقينا الصوت تاني

لقيتها اتنفضت من الخوف جانبي طمنتها وقمت من جانبها اخدت بخاخه فاضيه وعبيتها مياه­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­.

وقريت عليها الرقيه الشرعيه وآيات معينه سورة البقرة وآل عمران والصافات آية الكرسي والمعوذتين والأخلاص

بعد ما رشيت الشقه بالميه اللي قريت عليها قرءان الا الحمام

وشغلت التليفزيون علي قناه القرءان الكريم

ودخلت الاو..ضه وبقرب من مراتي لقيت باب الشـ..ــقه الخارجي بيخبط تاني

طبعا مراتي بقت ميته من الرعب بس انا اتأكدت اني اثرت علي المخلوق ده وقدرت اخرجه من الشقه

طمنتها وقولتلها مش هتسمعي صوت تاني خرجت فتحت باب الشقه ورشيت قدامها تقريبا رشيت الدور كله

والسلم فوق وتحت وباب الأسانسير ودخلت عشان اشوف اخرتها معاه

اكيد الكل مستغرب انا ليه بتعامل بهدوء كدا ومش خايف

ودا (اولا ) عشان انا ليه شيخ صديقي وحضرت معاه اكتر من موقف

(ثانيا ) عشان مراتي تحس بالامان

دخلت الاوضه ومنتظر اشوف هيخبط تاني ولا ايه …

لملنا كلام عادي مفيش ربع ساعه لقيت خبط علي الباب تاني

الحمدلله ملقيتش صوت تاني يوم اتصلت بصديقي

وقولتله علي اللي حصل قالي اكيد ده عمار البيت

وانت كدا خلاص مشيته بس هعدي عليك احصن البيت

وجه بالليل واول ما دخل الشـ..ــقه

لقيت مراتي وقعت من طولها بقولها في ايه قالتلي

رجليا انا اتشليت شلتها نيمتها في سـ..ـريرها وخرجت

بيسالني في ايه قولتله سكت

وقالي كدا الموضوع مش عمار المكان روح هات لي كوبايه فيها شوية ميه

جبت له البخاخه اللي استعملتها وبيتها ميه

مسكها بدء يقرء فيها بصوت واطي

حوالي ربه ساعه لقيت مراتي بتصـ..ـرخ جوه

دخلت لقيتها وشها ازرق وبتتخنق ومش عارفه تتنفس

­ناديت عليه بسرعه الشيخ قراء علي رأسها

وفضل يقرء حوالي نص ساعه لقيت وشها بدء يرجع تاني وبتتنفس بهدوء

وراحت في النوم

اخدته وخرجنا قعدنا في الصاله وانا مستغرب في ايهبسأله في ايه قالي مين دخل اوضتكو من بعد الجواز

قولتلو طبعا قرايبها يوم الصباحيه وصحابتها

اللي لسه كانو موجودين من بيومين قالي طيب انا هنزل وارجعلك تاني بسأله طب في ايه قالي لما ارجع هتعرف

علي الساعة وصل الشيخ بس فجاءة النور قطع……….


­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­.

بسأله في ايه قالي مين دخل اوضتكو من بعد الجواز

قولتلو طبعا قرايبها يوم الصباحيه وصحابتها

اللي لسه كانو موجودين من بيومين قالي طيب انا هنزل وارجعلك تاني بسأله طب في ايه قالي لما ارجع هتعرف

علي الساعة وصل الشيخ بس فجاءة النور قطع……….

اخدته وخرجنا قعدنا في الصاله وانا مستغرب في ايه بسأله في ايه قالي مين دخل اوضتكو من بعد الجوازقولتلوطبعا قرايبها يوم الصباحيه وصحابتها

اللي لسه كانو موجودين من بيومين قالي طيب انا هنزل وارجعلك تاني بسأله طب في ايه قالي لما ارجع

هتعرف ونزل جاب بخور ومية موارد وحاجه كدا اسمها حنتيت وحاجات انا معرفهاش وجاب فحم وقالي

هات لي حله كبيره مليانه ميه وحاجه اولع فيها الفحم جبتله اللي طلبه ودخلنا الاوضه ولسه مراتي نايمه محستش باي حاجه مع ان نومها خفيف جدا ااقل حاجه بتصحيها ولع الفحم وحط عليه بخور

وبدء يقرء شويه ولقيت مراتي بتزوم وبتصرخ وبتقوله اخرج برا انتي جاي تعمل ايه انت عايز تموتني

رد عليه الشيخ قاله انت اللي بتعمل ايه هنا وعايز منها ايه قالو انا غصب عني مأمور اني

ابعدهم عن بعض واخرب البيتالشيخ قاله مين اللي بعتك وعايز يخرب البيت ليه سكت ومش عايز يرد الشيخ سأله تاني برده ساكت

رجع الشيخ يقرء تاني وحط بخور من نوع تاني

الجن وقتها بدء يصـ..ـرخ ويتألم ويقوله كفايه

هتحرق كفايه هتحـ..ـرق الشيخ سكت وقاله قول علي حاجه اسمك وديانتك ومين اللي بعتك قاله هيقتلوني

ويقتلو اولادي اخدوهم عندهم رهاين لو منفذتش المطلوب هيقتلوهم ويقتلوني الشيخ انا كدا كدا هحرقك

لو ما قولتش بس لو جاوبت علي اسئلتي وخرجت منها هساعدك واساعد اولادك ود عهد عليه عاهدني

قاله مش هتكلم والا هسيب الجسد ده الا لما تنفذ عهدك وتنفذ اولادي الشيخ سكت

واخد حته من بخور الحنتيت وحطها علي النـ..ـار

وبدء يقول كلام مش مفهوم ويشاور باديه وبصوابه الكلمه الوحيده اللي فهمتها

العجل العجل الساعه الساعه وفضل يكررهم كتير وسكت شويه وضحك وقال الجن طلبك اتنفذ اولادك في امان رد علي اسئلتي

ان شاء الله هنعرف في الجزء الجاي اجابة الاسئله ونعرف الشيخ عمل ايه مع اولاد الجـ..ـن …. يتبعطبعا فاكرين لما الشيخ سأل الجن عن اسمه وديانته ومين اللي أمره انه يعمل كدا

رد الجن

انا لي اختارتها ومحدش هيقدر يبعدني عنها.. انا العـ..ـاشق الي ساكن جواها،انا الد..م الي بيجري جواها،انا الروح­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ انا الملك تيمارووون

بحكم الف جان مسخرين لخدمتي وخدمتك

تؤمري كل شي تحت امرك..تشاوري تلاقي كل حاجه تحت رجليكي

فجاءه لقيت نفسي علي سريري ووسط عيلتي والشيخ ماسك المصحف وبيقرأ منه..

-الحقوووني..الحقني ياشيخ ابوس ايدك الحقني

الشيخ مش بيرد عليا وبيقرأ قرآن وجوزي واقف جمبه مكاني على السـ..ـرير.ندهت بعلو صوتي هموت لكن محدش راضي يسمعني سمعت جوزي بيكلم الشيخ وبيقوله.مراتي بتنده علينا ياشيخ

-دي مش مراتك يا احمد..ده الملعون الي جواها هو الي بيحركها وبيتكلم بلسانهاا

لا لا يا حمد ارجوك ده انا صدقني اناا..

امي في اللحظة دي وصلت فتحت باب الأوضه وجريت علي السـ..ـرير وحضنتي والشيخ وقف قراءة القرآن

فهمت منه أن صاحبتي حنان كانت بتحب احمد جوزي جدا وكانت متوقعة انو هيتجوزها فلما عرفت ان أحمد اتقدم لخطبتي اتجننت وبقى كل همها ازاي تفركش الموضوع فراحت لراجل بتاع اعمال سفلية.

لا لا يا حمد ارجوك ده انا صدقني اناا..

امي في اللحظة دي وصلت فتحت باب الأوضه وجريت علي السرير وحضنتي والشيخ وقف قراءة القرآن

فهمت منه أن صاحبتي حنان كانت بتحب احمد جوزي جدا وكانت متوقعة انو هيتجوزها فلما عرفت ان أحمد اتقدم لخطبتي اتجننت وبقى كل همها ازاي تفركش الموضوع فراحت لراجل بتاع اعمال سفلية.

ويسكت شويه ويقولي حاولي حاولي

صرخت وبقوله مش قاااادره

لقيت صوتي طلع

ايه ده انا صوتي ظهر اهوو

اخيرا صوتي طلع..كلمت الشيخ وعليت صوتي لاني حاسه أنه سامعني

-اعمل ايه ياشيخ قولي اعمل اييييه؟!

-قولي ورايا

(اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ)

انا سامعه صوت صريخ وانين عياط

معرفش منين بس تقريبا الموضوع بينجح

فضل الشيخ يقولي آيه ورا آيه وسورة ورا سورة وانا سامعاه وبقول وراهلحد ماظهرلي لآخر مره عمري ماهنسي الي حصل في المره دي بالذات

وقف قودامي وهو بيترجاني وبيقولي

-انا عاشقك انا خادمك انا عاوزك

انا الملك انا الجبروت انا الملك تيمارووون -انت ملعون ليوم الدين

انت ضعيف ربنا الحي الذي لا يموت وهو الجبروت وهو الرحمن

انا عمري ماهكون ملكك ولا ملك لاي ملـ..ـعون فيكم

بصلي بنظرة كلها رعب وقوة وقالي أنه راجع

راجع ومش هيسييني في حالي وهتفضل لعـ..ـنته مصحباني انا وأحفاد احفادى وفجاءه اختفيووفقت لقيت امي وابويا والشيخ باصنلي والاوضه مكركبه ومتكسره وكل هدومي مترميه في الأرض ودولابي مفتوحبصيتلهم بابتسامه وقلتلهم

-خلاص…خلاص ياشيخ

-جوزي خلاص يا حبيبتي الموضوع مكنش سهل علينا ولا عليكي ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ -يعني انا كده هقدر اعيش طبيعيه

الشيخ= هقولك علي شوية حاجات تعمليها تحصني نفسك بيها واهمها الصلاة

-الحمد لله يارب..الحمد والشكر ليك يارب قمت اتوضيت وصليت ودموعي سابقه لساني

عمال ادعي واشكر ربنا أنه نجاني

ودلوقتي بعد ١٥سنه كل يوم في صلاتي بدعي ربنا أن يحفظ اولادي من كل شر

النهاردة عيد ميلاد ابني الكبير ال15

صحيح عمري دلوقتي ٤٣سنه بس انا حاسا اني معشتش منهم غير 15سنة.انتهت القصة

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button